My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 9 februari 2012

Johannesburg

Jag har bestämt mig för att lägga upp lite bilder från vår underbara bröllopsresa i somras. Det är bra fint att drömma sig tillbaka nu när det är kallt och vinter i Sverige. Häng med!

Vi åkte till Sydafrika, Zimbabwe och Swaziland i tre veckor efter vårt bröllop. En riktigt varierande semester som jag älskade och kommer att minnas för alltid!

Jag delar upp det på åtta inlägg då vi faktiskt var på åtta ställen totalt.


I väntan på Heathrow, vi besökte alla pubbar och barer i Terminal 5


Äntligen kom vårt plan!
  Första stoppet var Johannesburg. Meningen var egentligen att vi skulle flyga direkt från Johannesburg till Victoriafallen, men då vi blev fast på Heathrow i sex timmar i väntan på försenat plan så blev vi kvar i Johannesburg en natt. Vi gjorde egentligen inte så mycket där, det är en riktigt läskig stad tycker jag, och eftersom vi blev varnade för att gå ut efter att det blivit mörkt så åt vi middag på hotellet.


Supergod mat och vin och billigt var det!
Det var vinter i Sydafrika och Johannesburg var riktigt kallt! Snacka om ingen isolering! Det var kanske 3 grader ute och 13 grader på hotellet, brrr! De fick komma och fixa extra värme åt oss. Sen åt vi väldigt gott innan vi begav oss vidare mot Victoriafallen dagen efter.

Jag kan inte säga så mycket om Johannesburg då det mest bara var ett stopp på vägen, men en riktigt läskig stad verkar det vara så jag skulle inte rekommendera att man åkte dit på semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar