My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 8 februari 2012

Stephanie

Häromkvällen när jag låg och skulle sova poppade det upp ett namn i mitt huvud. Jag tänkte,"jag, James och vår lilla Stephanie." Stephanie? Var kom det i från?

Jag tycker det är ett fint namn, men jag vet inte om jag skulle gilla smeknamnet "Steph" eller Stephi eller vad det nu kan bli. Hur som helst så är det ett till namn på vår lista!

Om ni har några förslag så tar vi gärna emot dem!

14 kommentarer:

  1. Men det är ju jätte fint ju! :) passar med efternamnet, passar på engelska och svenska.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker också att det är fint, men James gillade det inte :P

    SvaraRadera
  3. Det ar ju svart dar med namn. For mig ar det saklart ocksa viktigt att det funkar pa bada spraken, och jag alskar namnet Daniel pa ENGELSKA men tycker inte om det pa svenska. Reuben tycker mkt om namnet 'Owen' men jag tror att det pa svenska skulle bli 'Oven' som i ugn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar namnet Daniel, hade inte min systerson hetat det hade det varit på min lista också! :) jag tycker det är fint på svenska också.
      Jag har hört väldigt många "Michel Oven" i Sverige så det har du nog tyvärr rätt i. W funkar inte här.

      Radera
  4. Men Danielle eller Daniella?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae det gillar jag inte lika mycket som Daniel :)

      Radera
  5. Nej men! Det var ett bra namn. Natalie är fint tycker jag och Lily. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, men de är redan tagna av James kusin och systerdotter ;)

      Radera
  6. Jättefint Challe!! Jag röstar på Stephanie! Sen ska jag kalla henne Steffi, värsta coooola bruden, haha. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, en röst räknad ;) Tyvärr är det nog svårt att övertyga James så jag får nog glömma det. Du kan ju alltid kalla henne Steffi ändå, vad vi än döper henne till :P

      Radera
  7. Jag tyckte med det va ett fint namn =) såg riktigt snyggt ut när du skrev ut hela namnet =)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det är superfint, haha (såklart).

    Jag har aldrig kallats för Steph eller Stephie, utan folk har hela mitt liv sagt Stephanie. När jag var liten, innan jag kunde själv säga Stephanie så kallade jag mig själv för "effie", så det gör mamma och pappa fortfarande ibland.

    Vore kul om er lilla fina dotter fick namnet Stephanie. Det är franskt och betyder "den segerkrönte" eller "vinnaren", och det passar ju bra eftersom man är den vinnande spermien som lyckades ta sig först in i ägget. :)

    Ha det fint!
    /Stephanie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att ha ett namn man kan vara stolt över :) Det är klart, smeknamn kan man styra lite själv också. Vinnaren är en himla bra betydelse tycker jag, Stephanie står definitivt kvar på min lista!! :)

      Radera