My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 25 januari 2012

Mitt nya intresse är mat

Jag har fortfarande inte mycket till sötsug, vilket är skönt men samtidigt lite tråkigt eftersom jag inte kan njuta av sånt jag tyckte var gott innan. Choklad gör ingenting för mig längre. Jag köpte till och med saltlakritsglass häromdagen men än har jag inte blivit sugen på att äta den. Konstigt hur det kan ändras!

Någonting som jag har riktigt fått upp ögonen nu är MAT! Åh vad gott det är med lagad mat! Visst jag har alltid tyckt om att äta, men inte som nu. Jag verkligen njuter av maten jag lagar, och jag tycker plötsligt att det är så mycket roligare att laga mat. Jag tycker jag har blivit bättre på det också, allt jag lagar blir gott!

Favoriter just nu är pasta med något krämigt till. Tex carbonara, bolognase eller med kycklingröra. Med massor av ost. Åh så gott det är! Även mackor och te är helt underbart, med massor av ost igen! Muuums. Soppor, ångade grönsaker, mjölk, fiskbullar, oooost! Sallader, lasagne, fiskpinnar, tacos, allt med ost. Nybakat bröd. Mmmmmm.

Åh jag blir helt exalterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar