My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 28 januari 2012

Ultraljud

I torsdags var vi på ultraljud. Jag var riktigt nervös innan men det gick så bra! Allt såg bra ut, bebisen sparkade med benen, viftade med händerna och gapade medan vi satt där helt mållösa och tittade på.

Jag vet att det händer hela hela tiden att folk blir gravida och får barn, men jag måste ändå säga att det är heeeelt sjukt att det verkligen ligger en liten människa där inne som vi har gjort!

Jag är så glad och lättad, nu behöver jag inte känna efter så mycket för jag såg ju att den rörde sig rejält men jag kände inget. Än är den för liten.

Vi fick vårt datum framflyttat lite, beräknat nu den 1 juli. Det betyder att jag idag har gjort klart vecka 17 och påbörjar vecka 18.

Såååå frågade vi om de kunde se kön, och det kunde de, klart och tydligt. Hade jag rätt då om mina misstankar om en kille? Jag ska avslöja det, men inte riktigt än.....

Vad tror ni (som inte vet redan)??

6 kommentarer:

  1. Klart det är en liten Monika;)

    SvaraRadera
  2. Neee men så spännande! Tror på tös!

    SvaraRadera
  3. Ja det är så otroligt att det kan växa en liten människa inuti ens mage! Minns första ultraljudet. Vad så skönt att se honom röra på sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken lättnad att se att allt såg bra ut!! :)

      Radera