My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






söndag 29 januari 2012

Tandlös

Vilken jobbig dröm jag drömde häromnatten. Jag drömde att mina tänder satt löst och höll på att ramla ur, och det lossnade bitar från dem och de satt helt snett.

Det är en ganska vanlig dröm, att tappa tänderna, och jag trodde att det betydde att man är rädd för att bli äldre. Jag som äntligen blivit av med min åldersnoja och känner mig rätt så ung.

Men tydligen kan det också symbolisera maktlöshet och orolighet, och det ligger väl där någonstans.
En maktlöshet för vad som händer med kroppen, och en osäkerhet inför hur allting kommer bli. Makes sense!

Drömmar om att tappa tänder är vanliga. Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att du känner dig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. Också att du kanske upplever dig som oförmögen att göra dig hörd eller att du känner att du förlorar din personliga kraft.

Mina tänder sitter kvar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar