My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 3 februari 2012

Gapar efter mycket

Ååååh vad jag vill ha mycket grejer till bebisen! Jag önskar verkligen att man bara hade hur mycket pengar som helst att spendera på henne. Men man måste ju tänka framåt, på en lång period med mindre inkomst osv så att go crazy nu är inte rätt tid. Tyvärr.

Jag vill riva ut allt i den blivande barnkammaren. Jag är så dålig på inredningsord men jag har en tydlig bild av vad jag vill ha. Jag vill ha ett rum som inte bara funkar för en liten bebis, utan som hon kan ha i många år.

Vitt, inte så mycket prylar, färglada inslag som mattor, tavlor, kuddar osv. Om man har vitt med en fondvägg är ju den lätt att byta om hon skulle vilja när hon blir lite större.

En fin vit korgstol och en vit kista att ha saker i. En vit spälsäng och ett skötbord. Vi hittade så fiiina saker på babyhuset i Västerås, men det var dyrt.

Nåt sånt här skulle jag vilja ha, kanske en gammal som man kan måla om

Spjälsäng från Babyhuset

Skötbord i samma serie
Sååå fint men dyrt som skam
Det känns tråkigt att behöva köpa allting i budgetversion från IKEA, kanske man kan försöka hitta lite begagnat istället. Som tur är har vi mycket tid på oss att planera.


En annan säng vi hittade i Eskilstuna, så fin med små hästar på! Åh!
 Någon som har några tips på fina men inte så dyra bebis möbler?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar