My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 4 februari 2012

Ligga på mage

Jag fick ett tips av en jobbarkompis om man vill känna bebisen tidigt i graviditeten - lägg dig på mage på ett hårt golv!

Jag trodde faktiskt inte att man fick ligga på magen på hårt underlag eftersom det känns som att man skulle mosa bebisen, men så är det alltså inte. Jag har läst lite om det där och man kan ligga på mage tills det börjar kännas obekvämt.

Så jag la mig på magen på golvet igår, och efter bara några sekunder tyckte jag mig känna hur det rörde sig i magen! Först var det som att jag hade hela min puls i magen, sen var det som en massa små rörelser där inne! Jag vågade bara ligga någon minut, för sen tänkte jag att bebisen måste tycka att det blir för trångt, men jag ska definitivt testa igen.

Kan det verkligen funka så?? Är det någon som har provat?

Jackie tyckte att det var ett bra tillfälle att sitta på mig
 
Här är en bättre bild på Jackie.
Jag har blivit farligt fäst vid den lilla katten som snart lämnar oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar