My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 1 februari 2012

Förvirrad tjej

Hur räknade jag nu? Jag skrev att efter ultraljudet så fick vi ett nytt beräknat datum för förlossning, 1 juli.

Så skrev jag att jag därmed gick in i vecka 18 i lördags. Men sen tittade jag på papperet vi fick på UL och då står det att jag var i vecka 17+3 den 26e?
Vårt beräknade förlossningsdatum flyttades alltså tillbaka 6 dagar, medan hur långt gången jag är flyttades från 18+4 som jag trodde att jag var i den 26e till 17+3, alltså 8 dagar?

Så nu är jag förvirrad, vilken vecka och dag är jag i nu egentligen? Någon som kan räkna ut det baserat på BF datum??
  
(Gammal bild från typ 1909)


8 kommentarer:

  1. Du är i vecka 18+2 idag baserat på ditt BFdatum =)

    SvaraRadera
  2. absolut gå in här o skriv ditt BF Datum http://www.blimamma.se/graviditetskalender Här får du all info du vill ha.. massor med datum mm... Jag fyllde i ditt BF Som du skrev va 1 Juli 2012 och då är du i v.19 idag (alltså 18+3) denna sida är suuuper :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, jag ska kolla in den!! :)

      Radera
  3. Haha det var precis mellan de datumen jag var förvirrad!! :P För enligt sköterskan på UL skulle jag alltså vara i 18+2 men när jag räknar själv får jag det till 18+3. Men där omkring ligger det alltså i alla fall :) Får kolla med BM när vi ska dit nästa vecka :)

    SvaraRadera
  4. Beror på om du har en menscykel på 28 dagar (vanligast) eller om du har en på lite längre, kortare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det har jag ingen aning om :/ Haha äsch jag räknar 18+nåt tills vi träffar barnmorskan igen, hon kanske kan reda ut det :)

      Radera
  5. 1909? ;) inte 1990 då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha nja 1990 var jag 5 år så det var det nog inte! xD tror det var runt 2003 men det känns som hundra år sen! :)

      Radera