My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 1 februari 2012

Gravidbloggar

Jag har fått dille på att läsa gravidbloggar nu när jag själv är i den situationen. Det är jätte intressant att läsa hur andra upplever det, och jag har faktiskt lärt mig en hel del genom andras bloggar! Vissa saker som man tror man är ensam om inser man fort är väldigt vanliga, och saker man oroar sig för kan någon annan ha ett svar på.

Jag tycker det är speciellt kul att läsa om de som är i ungefär samma tid som mig, för då kan man följa och jämföra deras utveckling. Kul att kunna kommentera och få kommentarer tillbaka tycker jag!

Här kommer en lista på några av de gravidbloggarna jag följer. Den fylls på lite hela tiden, jag har även lagt en lista med rekommenderade bloggar längst ner på sidan.

Alabama Stockholm
Väntar sitt första barn. Hon har kommit lite längre än mig men ligger inte så mycket före, så det är kul att följa och se vad man har att vänta inom de kommande veckorna! Hon skriver ofta och väldigt humoristiskt tycker jag!

Little Miss Witty
En tjej i min ålder som även hon väntar barn med en engelsman! Det ska bli spännande att följa deras liv med en liten svengelsk bebis.

Livet efter Alice
Otroligt fin och känslosam blogg om ett par som väntar sitt fjärde barn efter att ha förlorat sina tre första.

Carolina Gynning
Jag brukar kika in där ibland, eftersom hon är gravid i ungefär samma vecka som mig (tror hon har kommit lite längre dock) och även hon väntar en liten tjej!

Josefin
Väntar även hon första barnet men har kommit mycket längre än mig! Där kan man se vad man har att vänta sig. Hon ska flytta till USA snart och det kommer bli spännande att följa!

Cecilia
Den här bloggen hittade jag häromdagen! En tjej från Eskilstuna som också väntar sitt första barn, det tyckte jag var lite kul eftersom jag jobbar i Eskilstuna. Hon har också gått några veckor mer än mig.

Anna-Maria (Majsan)
En tjej som jag känner som ska ha barn i april! Det är hennes tredje graviditet efter att hon förlorade sin första son William och sen fick en liten Elwin som nu är 2 år.

Det finns även en sida som heter Gravidbloggar, där man kan hitta andra bloggar. Jag har lagt upp min blogg där.

Som ni märker så föredrar jag gravidbloggar där jag kan känna igen mig på nåt sätt, roligast är de som också väntar sitt första barn! Jag har säkert glömt någon nu, men i så fall kommer jag att lägga till dem längst ner på bloggen.

7 kommentarer:

  1. Tack, söt du e som gör lite reklam för min blogg <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga problem, det är bara kul att dela med sig lite om det är andra som letar gravidbloggar :D Ju fler som läser desto roligare är det ju :)

      Radera
    2. Sant! Ja brukar också tipsa i bloggen då o då. Nu blev ja också medlem på den där sidan så ja hoppas de publicerar ens blogg där snart :P

      Radera
  2. Åh, vad fint. Tack för länk och tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod ;) Ni ligger längst ner på sidan också nu, så det är lätt för mig att hålla mig uppdaterad på de bloggarna jag följer :)

      Radera
  3. And me!!!!! Jag "kom ut" pa bloggen idag. Ocksa svensk/engelsk+lite annat smatt och gott i den blandbabisen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul, grattis!! Jag har lagt till dig i min blogglista längst ner på sidan!! :D

      Radera