My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






måndag 20 februari 2012

En dag av ditt liv

Jag drömde att jag var och hälsade på min kompis Deborah i hennes hus i London. Nu sålde de visserligen det huset för många år sen för att flytta till hennes hemland Australien, men där satt vi i alla fall i köket.

Hon hade sin lilla son där, och gav mig en massa tips på hur man tar hand om ett litet barn. Vi pratade, hon lagade mat och han sov, jag målade naglarna. Sen hjälptes vi åt att göra efterrätt. En så otroligt verklig dröm, jag minns verkligen hur jag stod och separerade äggulan och vitan i två olika bunkar.

Vi hade ett långt samtal om graviditet och bebisar. Det lustiga var att när jag vaknade i morse så hade hon mailat mig, mycket av det hon sa till mig i drömmen! Så nu känns det nästan som att jag verkligen träffade henne, även om det var en massa år sen vi sågs senast.

Vad hade hon för tips då? Jo i stort sett ska man försöka att inte fokusera så mycket på förlossningen. Det blir som det blir och det är inte mycket man kan göra åt det. Det är en dag i ditt liv, sen är det över. Det är efteråt den stora förändringen kommer, när man plötsligt ska ta hand om en liten bebis.

Så fokusera mer på er nya familjemedlem som snart kommer, förbered hemma så mycket som möjligt och ta förlossningen för vad den är - början på ditt nya liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar