My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 7 april 2012

Barnmorskebesök

Glad Påsk alla små kycklingar! 

I torsdags var vi till barnmorskan för en koll. Äntligen har jag lyckats få upp mitt järnvärde! Ganska mycket jämfört med förra gången, det betyder alltså att de där vitaminerna jag äter funkar. Toppen!

Så äntligen är alla mina värden bra, och lillan därinne växer precis som hon ska. Herre gud vad hon sparkade runt när barnmorskan skulle känna och mäta, vi skrattade allihopa åt min mage som hoppade hit och dit. En livlig liten tjej är det nog.

Det känns verkligen som att vi har en bebis nu, fast hon ligger inne i mig så länge. Det kontakten vi får med henne är helt otrolig! Ligger vi och myser i soffan så är det inte bara vi två längre, utan även en liten bebis (och två katter).

Cider och Josephine. Vi saknar fina lilla Jackie. Ser ni snön förresten? Inte ok.

2 kommentarer:

  1. Hahahhaa, känner igen mig så i det du skriver..

    Så fort man lagt sig i soffan r sängen så börjas det bökas och knuffas där inne, precis som men hallååå varför tåg vaggandet slut.. ;)

    Underbart är det i alla fall att känna dessa sparkar och levnadstecken, specielt om man petar själv så puffar hon tillbaka.... <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så fantastiskt och konstigt på samma gång! Jag tröttnar ALDRIG, sitter och tittar mer på magen än på tv:n när hon håller igång om kvällarna. Så otroligt mysigt med den där kontakten :D

      Radera