My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 18 april 2012

Förlossningsprogram

Jag har fått dille på att titta på förlossningprogram! Jag önskar verkligen att den svenska "En unge i minuten" gick nu, eftersom vi kommer att föda i Västerås på sjukhuset där det spelas in.

Tyvärr så verkar det inte som att det går på tv just nu, så istället tittar jag på samma program från USA. Det är lika fascinerande varje gång tycker jag, och samma historia upprepar sig:

Mamman tar det ganska bra i början, skrattar och skojar lite och andar sig igenom värkarna, sen får hon skitont och skriker, ibland får hon bedövning och då lugnar hon ner sig, annars fortsätter hon skrika och ha ont tills hon plötsligt har en liten bebis. Då blir alla jätte glada och rörda, mamman är plötsligt helt lugn och bara överlycklig. The end liksom.



Och det är väl lite så det ser ut antar jag, vad man än får gå igenom för något i förlossningen så glömmer man det så fort man har sin bebis i sina armar.

Åh vad jag längtar efter den stunden (snabbspolning förbi själva förlossningen bara) när vi sitter där och tittar förundrat på vår lilla dotter. Åh!

Tittar ni på förlossningsprogram?

8 kommentarer:

  1. Ja me, haha! Vilken tid o kanal går detta på? Missa inte ikväll på TV4 Fakta 19.05 ;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt vilken tid det är för jag tittar på Viasat play, men det är i alla fall på kanal 7 på söndagar tror jag :)
      Åh tack för tipset, har satt det på inspelning så jag inte glömmer ;)

      Radera
  2. Ja i början av graviditeten när jag jobbade natt så vart jag likadan, sökte och sökte efter sånna program. Hittade heller inget svenskt som jag kunde se. Men kan tipsa om ett norskt jättebra!! Jordemoer som är barnmorskorna på norska (gammalt svenskt ord) programmet går på Nr1 eller NR2 kolla deras hemsida på repriser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackf ör tipset, kollade igenom några program och tyckte de var riktigt välgjorda :)

      Radera
  3. Ja jag följder också den serien! Jag gråter nog varje gång. :) Allra mest när det går snett och sen slutar lyckligt, men också när det bara kommer ut en frisk och välbehållen unge. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lika fint varje gång :)

      Radera
  4. Hej sötnos. Har du sett den svenska serien född 2010? På ettan.. kommer inte ihåg vilken dag.. typ mån eller tis kanske.. Man får följa typ tio familjer från förlossning tills barnet är typ ett.. Du har missat förlossningsdelen men du kan söka på play kanalerna på datorn. Min kollega som oxå är gravid tittade på repriserna på nätet. PUss på dig / Christin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den har vi faktiskt kollat på, den glömde jag skriva med! :) Det är riktigt bra, även om det inte är så mycket från förlossningarna så får man ändå lära sig lite om hur det är att ha små barn :D

      Radera