My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 20 april 2012

Klumpig

Jag har känt mig så otroligt klumpig på senaste tiden. Bara för att det är lite omständigt att böja sig ner och ta upp saker från golvet så ska jag självklart tappa saker konstant!

Tydligen är det här också en bieffekt av att vara gravid fick jag höra av en jobbarkompis. Hormonerna har en muskelavslappnande effekt som påverkar hela kroppen, och alltså blir man lite fumligare och klumpigare.

Skit också!

10 kommentarer:

  1. Hahahahhaa, jaaaa man kan nog säga att det inte längr bara är att böja sig och ta upp saker utan man får snällt sätta sig på huk...
    Det som irriterar mig mest är att jag har fasen i mig börjat tappa minnet, känner mig dement med vissa grejer....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, ner på huk varje gång tills man blir så trött i benen att man inte orkar resa sig upp haha! Så har mina ben en tendens att ge vika lite då och då så jag går ner på knä, då är det inte heller så lätt att komma upp längre. Pust och stön :P
      Usch jag vet, känner mig också lite extra virrig :/ Det gäller att vila en del och inte planera in för mycket tror jag, i alla fall för mig.

      Radera
  2. Jag drämde ett glas i backen igår morse jag. Så lite klumpigare här med tror jag...det är så tråkigt när man tappar smink bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad jobbigt haha, men skönt ändå att ha en anledning till klumpigheten. Ja det är alltid SÅ irriterande att tappa puder eller en ögonskugga, som tur var så var det inte så mycket kvar så nu har jag en bra anledning till att köpa ett nytt :)

      Radera
  3. sv: oj! Hur långt var din kompis gången då? Det kanske vankas bäbis här i helgen då ;)

    Gravid är nog synonymt med fumlig. Lägg till ett psykbryt på det så har du mig! :)

    SvaraRadera
  4. Hehe usch stackare, hoppas verkligen att bebisen kommer snart!! Din alltså, min får vänta några månader ;)

    SvaraRadera
  5. Ja känner igen nig, man tappar verkligen allt också bara för att de e så sjukt jobbigt/svårt att ta upp de. Ibland har ja till o me nära till gråt hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kände också att det är därför man tappar det, bara för att det är så jobbigt, men som sagt det kanske faktiskt är så att man är lite slappare även i händerna under graviditeten :)
      Jo jag vet känslan, när man inte kommer upp ur sängen eller soffan eller från golvet, om humöret inte är på topp från början kan man känna sig riktigt ynklig!

      Radera
  6. Hahaha förlåt att jag skrattar men gud vad man känner igen sig, tycker ständigt man är där nere på golvet och ojjar sig! Det är tufft att vara stor, vi borde ha sånnadär skräpplockare som vi kan ta upp saker med :)

    SvaraRadera
  7. DET skulle vara nåt! Var köper man sånna?? Haha!! :D

    SvaraRadera