My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






måndag 16 april 2012

Sammandragningar

I helgen har jag börjat få känna på det som kallas för sammandragningar. Som tur är hade jag både läst om det på en massa olika bloggar, plus att Tess som ska ha barn samtidigt som oss precis berättat att hon får det, så jag behövde inte bli orolig.

Det som händer är att magen drar ihop sig och blir stenhård i en halv minut eller så, sen släpper det. Jag har läst att det ska vara bra för barnet, och stimulera blodflödet i livmodern eller nåt sånt, så det är alltså helt normalt.

Trots det var jag tvungen att sms:a Tess igår för att dubbelkolla, för jag tyckte att jag hade haft det så himla tätt hela helgen. Jag vet inte hur ofta det är normalt att ha det, men jag har haft det flera gånger i timmen så fort jag har gjort någonting bara lite ansträngande. Men hon lugnade mig med att så länge de inte gör ont och går över ganska fort är det ingen fara.
Igår kväll tog jag ett varmt bad och sen dess har jag inte fått några fler, kanske är det helt enkelt så att jag måste dra ner lite på tempot. Kroppen säger till när man ska sakta ner.

Är det någon som har något bra tips på var man kan läsa om sammandragningar? När man googlar det får man typ bara upp förlossningsinfo. Jag skulle vilja läsa lite mer om vad det är som faktiskt händer med kroppen när man får dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar