My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 20 april 2012

Saknar fredagsmys

Under hela graviditeten har jag haft en för mig väldigt onormal brist på sockersug. På ett sätt är det skönt, eftersom det såklart inte är bra att äta för mycket sött, men det är ändå något speciellt med att unna sig något gott då och då. Som fredagsmys.

Hur mysigt är det inte att verkligen se fram emot att få mumsa i sig en Marabou chokladkaka och kanske äta lite glass eller godis framför tv:n en fredagskväll? Supermysigt! Men vad gör man när man bara inte är sugen på någonting? Ingenting! Visst, mat är underbart gott, men efter man har ätit då? Nej då sitter man där med ett glas vatten och tråkar.

Jag saknar det där suget och njutningen av den första chokladbiten. Jag blir avundsjuk på folk som pratar om fika och godis de ätit och hur gott det var. Det känns som att jag står utanför det där nu, som att tappa känslorna för det helt. Jag känner bara halsbränna.

Varför syns det så väl på mig när jag känner mig lite sliten?

6 kommentarer:

  1. Men vännen suget kommer tillbaka! Jag var likadan, det är dom senaste 2-3v som jag verkligen känt sug efter godis och sånt! :))
    Kan baka en jätte chokladig kaka till nästa gång vi ses så kanske du inte kan motstå? ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas faktiskt att det kommer tillbaka lite i alla fall så jag kan få njuta av gott igen :)
      Haha vad gullig du är, det kanske skulle göra susen det!!! :D

      Radera
  2. Funkar det med en fruktsallad, nötter elller morotsstavar o dipp ost kanske? Oftast e man ju ute efter nått att sitta o tugga på bara. Ja hade gärna Bytt med dig samtidigt som ja förstår att de känns både konstigt o tråkigt att aldrig vara sugen liksom. Du ser inte ett dugg sliten ut. Du e jättefin! Avis på ditt långa fina hår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dipp skulle jag iof kunna tänka mig! Precis, tråkigt att sitta där med ingenting. I fredags gjorde James en massa små tapas till mig med ost och skinka och grejer, det var supergott! :D
      Haha tack men usch jag kände mig riktigt sliten förra veckan. Nu känns det bättre igen :)

      Radera
  3. Finns det inget du är sugen på?
    Jag är inte heller så sugen på speciellt mycket, men jag dricker gärna varm mjölk med kakao (utan socker) på kvällen. Det skulle jag nog kunna dricka hur mycket som helst av när vi myser på kvällarna... Men det är klart, om man har halsbränna är ju inget speciellt mysigt att äta.
    Kram! Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska testa det, är ju rätt inne på mjölk så det skulle nog passa! Jag har inte halsbränna men i början av graviditeten så fick jag det av sött, det är nog det som har satt griller i huvudet på mig. Tack för tipset! :)

      Radera