My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






tisdag 17 april 2012

Varva ner

James sa en väldigt klok sak till mig i helgen.

Han påminde mig om att nu är vi faktiskt inne på slutspurten, de sista 10 veckorna av graviditeten. Nu måste jag sluta försöka vara tuff och försöka klara av så mycket som möjligt, och istället ta emot hjälp och vila utan att få dåligt samvete.
Det handlar inte bara om mig utan om att vår lilla dotter ska få växa till sig i lugn och ro.

Så himla sant, jag är dålig på att vara lat utan att få dåligt samvete. Jag tycker oftast att det är enklare att göra något själv istället för att be om hjälp, men jag får nog börja tänka om nu.
Jag glömmer att det är så pass kort tid kvar. 3/4 av graviditeten är avklarat, och jag tycker jag har kört på bra fram tills nu. Nu är det dags att börja varva ner och få så mycket vila som möjligt innan livet ändras för alltid.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja man behöver bli påmind ibland när man försöker göra lite för mycket. Man MÅSTE ju faktiskt inte göra allt :)

      Radera
  2. Hej Charlotta! Skönt att du har en stöttande man :)
    Glöm verkligen inte bort att ta hand om dig själv... man blir trött av att vara gravid...
    Hoppas allt är väl annars :)
    Kram Karin (Som red ut på Miramis en gång tillsammans med dig och Corvette i september)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har tur! :) Nej jag ska verkligen se till att göra det nu den här sista tiden, så fort förkylningen är bättre kommer nog lite energi tillbaka också!
      Hoppas det är bra med dig också Karin, det var kul att träffa dig även om det bara blev en gång ;) Kram

      Radera
  3. Sååå bra att du har just James! Du behöver hans omsorger och kloka ord. Lyd honom nu :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får se till att göra det. Han tar hand om mig :)

      Radera