My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 21 mars 2012

Det här med sömnen

Jag sa ju att jag inte skulle klaga, men samtidigt måste jag bara veta om det är fler som har samma problem som mig. Jag har så svårt att sova bekvämt! Jag har min älskade gravidkudde som har hjälpt mig, men det är fortfarande inte lätt att hitta en bekväm sovställning.

Det enda sättet att sova är på min vänstra sida med armen och benet över min kudde och en lite mindre kudde under magen. Perfa. Problemet nu är bara att jag får så jäkla ont i den axeln jag ligger på, alltså vänster axel. Det är som att jag är för tung för att ligga på mig själv, och jag vaknar flera gånger per natt av att jag har ont.

Det låter kanske fånigt men det är så fruktansvärt frustrerande att inte kunna sova bekvämt trots att man är jätte trött. Blir jag väckt av nåt på natten så tar det en evighet att hitta kunna somna om.

Jag vaknade helt förtvivlad i söndags och kände mig riktigt nere tills James bäddade ner mig i soffan med en massa kuddar och gjorde frukost åt mig. Min fina fina man.



Får inte hon ont i armen hon ligger på?
 Sen kom jag på en idé - jag testade att lägga kudden som ett U, så att axeln vilar fritt i luften. Lite tråkigt att jag "stänger ut" James, men gud vad skönt att kunna sova en hel natt utan att vakna och ha ont någonstans.

Såhär! Haha!

4 kommentarer:

  1. Så är det!
    Bulla upp med kuddar på alla håll, olika ställningar varje natt. Alltid är det nåt som domnar. Jag tappar luften när jag hamnar på rygg och vaknar av det så måste ha en kudde i svanken som håller mig på rätt körl! Man lär sig att ligga still när man sover för det är så viktigt att kuddarna ligger kvar hela natten....
    Har även börjat få kramp i vaderna, tur jag kan hissa fotändan på min säng =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt att jag inte är den enda som har problem haha, man känner sig så eländig ibland när man klagar på allt :P
      Jag tror det är just det där med att man måste ligga still som är problemet, i vanliga fall rör man sig ju under natten men när man inte kan det så blir man så jäkla stel!
      Jag har inte börjat få kramp än som tur är, hoppas jag slipper det (det gör jag säkert inte!).

      Radera
  2. Gud, jag blir tokig pa hur mycket jag far runt pa natterna. Kopte en jattedyr gravidkudde men for det mesta vaknar jag av att jag antingen ligger ovanpa den eller att jag har slangt ner den pa golvet. Jag ligger aven fortfarande pa mage ibland och da vaknar jag av att det liksom ar nat i vagen. Magen, ja. Raknar med att det kommer va sa har nu tills babisen ar ute. Nar far jag sova ordentligt igen? Om tio ar???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag har ju också en sån kudde och jag tycker den är toppen. Mest att kramas med! :) Ja usch jag tänker också så, att det kommer dröja väldigt länge innan man får sova en hel natt igen :/

      Radera