My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 24 mars 2012

Nu ska jag komma igång igen!

Det har nu gått två månader sen jag slutade springa och det är några veckor sen jag kände att jag kunde ta ordentliga promenader, så nu är det dags att komma igång igen. Det blir så fruktansvärt jobbigt om man håller upp för länge, risken är att man aldrig kommer igång igen. Jag förstår ju såklart att jag inte kan träna som vanligt, och att jag inte kommer kunna träna veckorna innan och efter förlossningen, men ju mindre jag behöver vila desto lättare kommer det vara att träna upp sig igen.

Nu på måndag börjar jag på gymmet! Det känns så bra!! Jag ska börja med att få en genomgång av gravidanpassade övningar av sjukgymnasten. Den största anledningen till att jag vill börja på gym är att jag vill motverka ont i ryggen som jag vet att jag lätt får, och ännu mer med en tung mage att bära på. Han sa att han hade bra övningar för det.

Så vill jag få upp lite puls och pusta på lite, och då är crosstrainern perfekt! Jag kommer att ta det lugnt ändå, 20 minuter per gång får räcka.

Bild härifrån
Där fanns det även lite bra träningstips för gravida

Åh det ska bli så skönt att få göra nåt med kroppen igen, och få övningar som man vet inte kan skada varken mig eller bebisen. Jag kan dela med mig lite av tipsen jag får här sen.

6 kommentarer:

  1. Vad kul att du kan börja träna igen.

    Dela gärna med dig, vill gärna veta en massa bra övningar för oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns skönt, förhoppningsvis kan jag hålla igång ett bra tag nu! Jag får frysa medlemskapet om jag inte kan träna längre också så det är toppen!

      Absolut, det är ju toppen att det är en sjukgymnast som har gymmet, han lär ju veta :)

      Radera
  2. Kul med inspiration i framtiden :) jag är i vecka 21 nu och älskar att träna ;) hoppas det går bra för dig och crosstrainern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!! Underbart om man kan hålla igång så länge som möjligt. Sen får man ju hitta andra alternativ när ens vanliga träning inte funkar längre. :)

      Radera
  3. Ja, det tog hårt när jag väl insåg det, men det släppte jag rätt fort. Kul att testa andra träningsformer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gav upp några veckor när jag inte kunde springa, men nu känner jag mig på G igen!! Man får se det som en utmaning att hitta saker som man klarar av, plus att man ju kan se till att träna sånt som gör att man lättare bär bebisen och orkar förlossningen. Jag hoppas i alla fall på lite sånna tips! :D

      Radera