My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 24 mars 2012

Man är gravid så himla länge!

Tiden går framåt ganska fort måste jag säga, ny vecka hela tiden känns det som. Ändå om jag tänker tillbaka till oktober när vi fick veta att vi väntade barn så känns det väldigt länge sen!

Även om veckorna går fort så är det ju en himla massa av dem på nio månader. Man är verkligen gravid länge, men jag tror det finns en tanke med det också. Man hinner verkligen bli redo, få allt klart och börja längta ihjäl sig efter den lilla innan det kommer. Smart gjort!Vi siktar på att få klart hennes rum inom de närmaste veckorna, sen kan vi börja se över vad vi har och vad som behöver köpas till. Det är så rörigt nu när allting är nerpackat och står i datarummet i väntan på att hennes rum ska bli klart, vi får en bättre översikt när allting är på sin plats.

Åh vad mysigt det ska bli att tvätta och hänga in alla söta små bebiskläder, bädda iordning sängen och hänga upp gardiner. Ja bara få gå runt och pyssla därinne.

På ett sätt känns det nästan som att det är bättre att vänta med det sista, så att inte väntan blir så himla lång sen i slutet. Är det nåt man behöver köpa till sen så kan man ju faktiskt göra det även efter att hon kommit.

Så ja, tidsplanen känns bra och jag känner ingen stress om att få saker och ting klara. Det är bra att vi har något att pyssla med såhär i väntans tider.

4 kommentarer:

  1. Åhh vad mysigt, vill också börja boa. Men vi bor i en tvåa så han kommer inte få nåt eget rum på ett tag :( Vågar knappt köpa nåt, inte ens en body har det blivit, känns fortfarande så overkligt, det är ju ändå hela 17 veckor kvar för oss...kan inte få bort känslan av att "tänk om nåt händer"..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så ska man inte tänka, allt kommer gå bra! :) Så har jag i alla fall tänk sen vecka 12 även om man blir orolig ibland. Skulle nåt gå gör det nog ingen skillnad om man har köpt lite grejer heller.
      Nej jag tycker det bara är att börja köpa! Jag tror det blir mer verkligt när man börjar skaffa lite bebissaker också. :)

      De behöver ju inget eget rum på ett bra tag, hon kommer att få bo inne med oss första tiden men det är bra att ha hennes rum som förvaring ;)

      Radera
  2. Spanienfruganmars 24, 2012

    Oj, nu hade jag mycket att läsa ikapp här :) Ja, visst är det fiffigt ordnat att man hinner längta så mycket på 9 mån och förbereda sig. Vilken fin vagga du köpt med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här händer det saker haha :) Det är verkligen smart, som jag sa till en kompis att man behöver inte vara redo för att få barn när man blir gravid - man blir redo!
      Vi har inte köpt den än, har inte fått svar från annonsören, men jag håller tummarna!! :D

      Radera