My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






tisdag 20 mars 2012

Mätt

Det började efter vi åt tacos i söndags. Det var supergott, och jag åt tills jag var proppmätt. Egentligen åt jag väl inte mer än vanligt, men bebis börjar ta upp plats i min mage och det känns - jag blir mätt så himla fort!

Jag gick och la mig med halsbränna och vaknade fortfarande helt äckelmätt! Tvingade i mig lite yoghurt för att få i mig alla frön och grejer jag äter nu, och kände som att den också gick mig upp i halsen. Det fanns ingen chans att äta igen på frukosten på jobbet, och min lunchlåda delade jag i två. Fy vad mätt jag var, hela dan! Sådär jätte äckel super mega mätt som man blir när man ätit aaalldeles för mycket.

På kvällen tvingade jag i mig lite fruktsallad för att ändå få i mig någonting, men det tog verkligen bara stopp. Samma sak i morse, vaknade mätt och har varit mätt hela dagen idag.

"Du ser mätt ut" sa min jobbarkompis när jag nämnde det på lunchen, och sneglade på min mage. Haha!

Jag vet inte vad som har hänt egentligen eftersom det kom så plötsligt, kanske har bebis lagt sig så att min magsäck kommer ikläm? Kan det hända? Jag äter vanligtvis ganska stora portioner så det här är väldigt ovant för mig.

Jag hoppas att känslan går över i alla fall, annars är jag orolig att jag inte ska få i mig det jag behöver. Jag får väl försöka att äta mindre och oftare och se om det hjälper.

I vanliga fall älskar jag att äta!

2 kommentarer:

  1. Jag har precis samma problem här och vi är lika långt gångna så det kanske ligger ngt i det nu i denna perioden och halsbrännan skall man inte ens prata om på kvällarna, hua....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt att höra att andra har samma problem, även om det inte är kul för dig :P Man får verkligen planera vad man äter och hur mycket känns det som, lättare mat verkar funka bättre för mig.

      Radera