My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 22 mars 2012

Varför skrev jag så?

Bara för att jag häromdagen skrev det inlägget som kom upp idag, om att verkligen känna sin bebis, så har jag idag och igår knappt känt henne alls. Jätte läskigt! Jag hatar när det går för lång tid utan att hon rör sig, man blir så orolig.

Så känner man en liten rörelse och blir lugn en liten stund, men hon har inte alls rört sig lika mycket som hon gjorde tidigare i veckan. Kan det vara så att hon har flyttat på sig så att man inte känner henne lika väl? Det känns på nåt sätt som att rörelserna kommer längre inifrån nu och inte känns lika mycket från utsidan, och som sagt har jag inte känt dem lika ofta som jag brukar heller.

(Det är nu ni ska säga att ni varit med om precis samma sak och att det är inte någon fara. Tack.)

Sover du därinne?


4 kommentarer:

  1. Jag har varit med om samma sak rätt många gånger under denna graviditet. Min Bm sa att även bebisarna i magen har lugnare och mer aktiva dagar. Så länge man känner bebisen och mår bra i övrigt kan man vara lugn. Testa att drick ett stort glas isvatten. Eller ät glass.. det brukar fungera och man får lite respons ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag testade det och det funkar verkligen haha! Hon blir galen av glass! :P Nu är hon igång igen, pratade med en kompis som sa att det ofta hänger ihop med en tillväxtperiod. Man känner att magen spänner och man känner sig "mätt" och bebisen är lite lugnare. Då brukar magen växa lite extra mycket :)

      Radera
  2. Vet du hur din moderkaka ligger? Min ligger i framvägg vilket ha gjort att det ibland kunde gå 2 dagar utan att jag kände något. "/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ligger bakom bebisen, vilket gör att jag verkligen kan känna henne från utsidan. Jag hittar henne alltid men ibland rör hon inte på sig när jag petar på henne och det är då jag blir orolig. Haha stackarn försöker säkert bara sova! ;)

      Radera