My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






tisdag 17 januari 2012

Att färga håret

Precis innan jag fick veta att jag var gravid så höll jag på att färga mitt hår. Jag har alltid varit blond, men ville ha en förändring och färgade det brunt i somras. När jag sen ville bli blond igen så gick det bara inte! Jag fattade ingenting, färgen tog inte trots att jag färgade om och om igen. Nu vet jag varför, tydligen funkar inte håret som vanligt när man är gravid.

Nedan är mina försök att bli blond igen. Det blev bara mörkare! Haha!



Sen blev det orange färgat
Efter 8 ggr lyckades jag dock komma tillbaka i närheten av min vanliga färg. Stackars hår.

Så hur är det nu, får man färga håret när man är gravid?

Det var min första fråga till barnmorskan eftersom jag hade hört någonstans att man inte ska det, och fick panik för jag trodde att jag kunde ha förgiftat barnet. Men så är det inte. Det är ingen fara. Kanske var det så förr i tiden med de hårfärgerna, men som det är nu finns det inga bevis på att det skulle kunna skada barnet på något sätt. Frisörer jobbar ju trots att de är gravida liksom. Phew!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar