My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 20 januari 2012

Blir bebisen sjösjuk när jag springer?

Jag håller som jag skrev innan fortfarande igång med löpningen. Jag tänker göra det så länge det bara går, eftersom det får mig att må bra, orka mer, och förhoppningsvis återhämta mig fortare efter att bebisen kommer ut.

Jag höll upp några veckor över jul och nyår, men nu känns det som att jag är back in the game. Inte riktigt som vanligt, men så gott som. Jag började med några kortare turer, men nu är jag tillbaka till våra gamla vanliga vinterrunda på 6 km.

Idag sprang jag en runda på 6,5 km fast det var väldigt nära att jag vek av tidigt där ett tag, för jag fick sån kramp under fötterna. När jag tagit av mig broddarna och knytit om skorna blev det dock bättre.

Jag tycker att jag får lite mer "men" efter att jag har sprungit nu. Jag vet inte om det beror på graviditeten eller på att jag höll upp ett tag. Ont i vristerna och nedre delen av ryggen, och lite i höfterna. Det brukar kunna göra lite ont när man inte har rätt muskler för att springa, men så länge höll jag ju inte upp. Jag vet inte, får jag för ont får jag kanske tänka om med löpningen, men än så länge kör jag på.

I höstas provade jag på barfotalöpning. Det hade jag fortsatt med om det inte hade blivit vinter och skitkallt i backen.
Idag såg det ut såhär i skogen i Eskilstuna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar