My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 18 januari 2012

Här ska du bo!

Här ska du bo bebisen, det här blir ditt rum. Jag hoppas att du kommer trivas, och jag lovar att vi ska göra det fint där inne innan du flyttar ut från min mage.

Vi har egentligen tre tomma sovrum i vårt hus (vi köpte det största hus vi hittade), men det här rummet känns av någon anledning bäst. Eller ja, ett av dem ligger i källaren och det känns ju inte så aktuellt, men av de två som står tomma här uppe så tyckte vi att det här skulle passa bäst som barnkammare.

Vi vill egentligen riva ut allt och byta golv och garderober och så vidare, men det får vänta tills bebisen är lite större och faktiskt kommer att använda sitt rum lite mer. I början sover den väl inne hos oss eftersom vi annars måste springa genom hela huset på natten. Vi tänker måla väggarna vita och sätta upp en fin och kul fondvägg som passar en liten bebis. Vi vill gärna ha vita möbler som man kan matcha med färglada mattor och tavlor osv. Det kommer nog bli jätte fint!

Jag skulle älska att ha en fin tapet med katter på, är det någon som har något tips på var man skulle kunna hitta sådana?

Jag kommer att uppdatera renoveringsarbetet här, så snart vi sätter igång!

Bild kommer sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar