My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 19 januari 2012

Om något skulle gå fel

Vi fick tips från Tess att en bekant till henne skulle sälja sin bilbarnstol.

En del säger att det är modigt att köpa på sig en massa saker, "ifall något skulle gå fel". Men de säger ju att efter vecka 12 är de största riskerna förbi, så då började i alla fall jag slappna av.

Jag tycker det är skönt att ha så mycket som möjligt klart, plus att man delar upp kostnaderna om man köper lite i taget.

Så vi åkte och tittade på bilbarnstolen, som var jätte fin, så vi slog till. Det är en grå Acta Graco med bas, och med ett extra babyskydd till huvud osv när de är riktigt små.

Inte exakt den här men typ.
Vi bar in den och Cider bestämde på en gång att det var hans nya säng, så nu har vi låst in den i ett förråd i källaren.
Skönt att de två stora sakerna som vagn och bilstol är avklarade, nu kan vi både få hem vårt barn och ta med det när vi ska gå någonstans.

2 kommentarer:

  1. Ni skall göra precis som ni känner för..:)
    Mina "shopping" fingrar kliar oxå men jag har ju tyvärr dåliga erfarenheter av att shoppa innan.. Men allt skall gå bra denna gång..:)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer gå bra! Jag förstår att du vill vänta med att köpa saker när du vet hur det kan sluta, men även du har rätt att anta att alltid kommer gå jätte bra! Det är jag heeelt säker på att det kommer göra!! För oss båda :) Kram

      Radera