My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






måndag 13 februari 2012

Baby Shower


Åh vad trött jag är idag! Det var sådär att gå upp 05:40 i morse för att bege sig till jobbet. När man har varit bortrest några dagar behöver man nästan en extradag ledigt för att vila upp sig igen. Hur som helst!

Först av allt vill jag tacka James syster och mamma som fixade en så fin baby shower för mig!

Jag är glad att jag har släkt i England eftersom baby showers inte är så vanliga i Sverige. Det är ändå en väldigt rolig grej och kul för den blivande mamman att få känna sig lite uppvaktad.


Presenter!
Vi samlades hemma hos James föräldrar- hans kusiner, mostrar och fastrar, farmor, syster, mamma och lite kompisar. Sen hade James mamma fixat lekar. Bland annat skulle vi skriva upp så många baby ord som vi kunde komma på. Jag kom på 8 st. Den som vann hade 52 st!! Jag hade nog inte insett hur mycket saker man behöver till en liten baby! Eller jag visste väl det, men det blev bara så mycket tydligare nu och jag fick nästan hjärtklappning.

Som tur var hade vi många mammor där som visste precis vad som behövs, och vi fick så många fina och väl uttänkta presenter!

Filtar, matskålar, krämer och oljor, skötväska, näsdroppar, haklappar, små mössor, tvättlappar, lekmatta, en liten tandborste, skedar, små skor, strumpor och massor av små kläder! Klänningar och bodies och jackor och tröjor och trosor och.... Ja jag säger bara det, en heeeel resväska med bara baby-grejer hade vi med oss hem.

Tack alla!!

Jag hade nämnt att jag inte är så jätte pigg på bara en massa rosa, så vi fick en fin blandning av kläder i olika färger. Jag ska lägga upp lite bättre bilder på presenterna så fort jag orkar ta fram kameran.


2 kommentarer:

  1. Åh vaaaad roligt! =D Vad himla gulligt av dem!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en jätte kul grej. Jag tycker vi borde införa det i Sverige :)

      Radera