My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 14 januari 2012

Cravings

Vad konstigt det är med att vara gravid! Det förändrar en, det är som att det är någon som tar över ens kropp. Eller ja det är det ju. Kanske är det bebisens preferenser som kommer fram?

För plöstligt gillar man inte samma saker som man vanligtvis gör. Jag som älskar choklad har knappt rört det sen jag blev gravid. Jag blir inte sugen på godis, utan på ett stort glas kall mjölk! (Perverst enligt mina kompisar Emmi och Elina.)

Bild från en kryssning för nåt år sen, Elina och Emmi förklarar varför det är perverst att dricka mjölk.
Mitt sötsug är borta, helt borta. När man äntligen har en ursäkt att trycka i sig en massa gott så vill man inte ha (!!). Inget godis, inga efterrätter. Det enda jag kan tycka är lite gott är glass, som ju är lite som mjölk i fast form. Fet mat går helt bort, snabbmat känns motbjudande just nu! Har vi köpt hämtmat någon gång så tar jag en sallad. Bara tanken på alkohol gör att jag känner halsbrännan komma. Uuuusch!
Jag är sugen på salt av alla slag, mat med mycket buljong, räkor. Mjölk och te. Och ost!! Ost på salta små kex är himmelriket! Jag har också märkt att jag inte kan äta lika mycket, vilket medför att jag måste äta oftare. Jag blir skitsur när James skojar med mig och säger att jag äter hela tiden, för jag äter inte mer nu än vanligt, bara oftare.
Tror jag. Lite mer kanske. Jag har gått upp 3 kg men jag skyller på bebisen. Han lär ju väga typ 3 kg nu, eller? Nehe.

Så salt mat och mejeriprodukter är mina cravings för tillfället.

Jag på kryssningen.

2 kommentarer:

  1. Hej kusinen! Vad kul att följa din graviditet! Var glad att du inte är sugen på godsaker. Då slipper du onödiga gravidkilon =)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hänger med :) Hehe jo än så länge, men det kan ju ändras. Och så är jag som sagt väldigt inne på ost just nu, och det är väl inte heller det nyttigaste haha!! :D Kram

      Radera