My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






lördag 14 januari 2012

Mammor

Aldrig förut har jag tänkt på hur många mammor det finns! Plötsligt är de överallt, och alla har de gått igenom det som jag har påbörjat nu. Fantastiskt! Och så många det finns att fråga!

En av dem är Tess. Hon bor bredvid stallet där Corvette står, och vi har ridit en del tillsammans. Eftersom hon ska ha barn samtidigt som mig så blir det en hel del sms till henne. Det är nämligen hennes tredje barn, så hon har ju lite rutin på det här. Vi går hos samma barnmorska och kommer antagligen få barn ungefär samtidigt, och det är riktigt roligt att jämföra utvecklingen.

Så har jag Madde som har två små pojkar, av henne har jag fått en massa bra tips, samt en massa mammakläder som kommer väl till användning! Jag fick även låna en superkul gravidbok, där de tar upp alla aspekter av en graviditet som en läkare kanske inte tar upp. Kul är den, och väldigt bra!!

Jag har även en två nära jobbarkompisar som har småbarn, och är det något jag akut kommer att tänka på på jobbet så finns de tillhands.

Otroligt vad mycket de här mammorna vet, och vad de har gått igenom. Att det inte syns på dem?
Man är ju lite magisk när man är mamma, jag ser upp till alla mammor på ett helt nytt sätt.

2 kommentarer:

  1. Man är väl inte magisk för att man är mamma! Men det är magiskt att bli/vara mamma <3

    SvaraRadera