My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 12 januari 2012

Pojke eller Flicka?

Så vad tror vi, kommer vi att få en pojke eller en flicka? Vi har alltid pratat om vårt framtida barn som att det skulle vara en tjej. Pratat mest tjejnamn och jag har alltid sett en liten flicka framför mig.

Men sen när jag fick veta att jag var gravid så kom en stark känsla av förvåning över mig "men, det är ju en liten kille!" vet jag att jag tänkte, förundrad. Hur vet jag det? Det vet jag inte, men jag har fortfarande den känslan och jag är så säker på att det är en pojke att vi redan kallar bebisen för "han".

Helt fel, och lite därför har vi bestämt oss för att försöka ta reda på kön när vi går på ultraljud. För mig känns det bra att veta lite mer om den som växer inne i mig, och är det då en tjej så hinner vi ställa om oss innan hon kommer.

Jag måste bara inflika att det ABSOLUT inte spelar någon roll vilket kön det blir! Det är inte så att jag hoppas på just en pojke, jag har bara den känslan av någon anledning.

Snart ska vi på vårt första ultraljud! Första gången jag ringde för att boka in fick jag en tid i slutet av februari, men de måste ha missförstått mig för det är ganska sent för ett första ultraljud förstod jag sen. Så jag ringde upp dem igen och de flyttade då tiden till 26/1.
Jag vet inte om man kan se könet så tidigt, vet ni? Då kommer jag att vara i vecka 18 + 3.

Det ska bli otroligt spännande, jag längtar!!!!!

4 kommentarer:

  1. Jag va säker på att få pojkar under båda mina graviditeter! ut kom 2 tjejer haha. Va så säker under första att jag t o m såg en snopp då hon kom ut :)
    Dem kan se kön så tidigt, men dem brukar akta sig för att säga nå. För de KAN bli fel. Vi fick ej veta varken första eller andra gången. Medans vissa får det =) beror på vem som står där tror jag.

    // Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jasså vad lustigt!! Och konstigt att man kan få en så stark känsla. Haha vilken chock då det kommer ut en liten tjej, men underbart också såklart :) Det spelar ju som sagt ingen roll vad vi får, men vi vill verkligen veta. Jag har också hört att man inte alltid får veta i Västerås, men vi ska även boka in ett 3D ultraljud i Stockholm sen så isf får man ju veta det då :)

      Radera
    2. Aha okej =) kul med lite 3D-bilder sen, hade vart kul att ha på mina med, men jag ville ej veta kön, så då kändes de onödigt.
      Ungefär som att tjuvkika på julklappen innan julafton, men alla är ju olika =) är ju bra att veta så man kan shoppa lite åt lillen innan den föds och inte bara neutrala färger.

      Radera
    3. Haha jo det är lite fusk men vi vill ändå veta. Vi tänkte börja med rum osv också och då är det ju kul att kunna göra lite personligt :)

      Radera