My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 11 januari 2012

Gravidstatus Vecka 16

Jag delar upp det här på flera inlägg, jag märker att allt jag skriver blir väldigt långt just nu. Det är för att jag har gått och haft det här i mitt huvud så länge, men vi har precis "kommit ut" med nyheten offentligt så jag har inte kunnat skriva någonting om det. Så bear with me (eller skit i att läsa min blogg).

Enligt beräkningarna så är jag just nu i vecka 16+3. Då räknar jag det som att jag är i vecka 16.

Jag har märkt att de flesta räknar det som att de är i vecka 17 nu, eftersom att de har påbörjat vecka 17, men det blir för krångligt för mig. Jag är väl 26 år tills jag fyller 27? Alltså är jag i vecka 16 tills den är avslutad, och det är den på söndag om beräkningarna stämmer.

Beräknat leveransdatum (haha jobbhuvud)... Vad heter det?? Beräknat datum (?) är 25 juni, vilket är vår bröllopsdag. Väldigt lustigt! Det kan iof komma att ändras efter ultraljud osv, och man föder väl sällan på den dagen det var meningen. Men ändå! I sommar blir det i alla fall, tänka sig!

I vecka 12 var vi hos barnmorskan och fick lyssna på det lilla hjärtat som slog snabbt snabbt. Tydligen är det ovanligt att få lyssna på hjärtat så tidigt, men jag bad om det och hon förklarade att det ibland kunde vara svårt att höra. Men vi hörde! Vilken känsla, James satt där med världens leende och bet på naglarna, haha! Det är verkligen någonting som ligger därinne.

Jag har känt hur det "pirrar till" i magen ett par gånger, men ännu inget mer än så. Och det var ett tag sen nu, så nu väntar jag otåligt på nästa livstecken. Jag behöver nog många bevis på att det finns någonting där inne innan jag ska tro på det. Så ge mig en liten puff tack, liten.

Taget vecka 16+1

Jag är stoooor! Hur ska det här sluta??

9 kommentarer:

  1. BF = Beräknad förlossning, så heter det :)

    SvaraRadera
  2. Haha leveransdatum...skulle jag nog med säga!
    Vad fin du är!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det värmer. Börjar redan känna mig som en klumpeduns. Hur ska det här sluta? :O

      Radera
  3. Förlåt, beräknad födelse är BF :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emp - Haha okej tack!! BF 25 juni. Så mycket nya ord att hålla koll på! :)

      Radera
  4. Du kanske väntar två????? Haha...bara skojar med dig..men man vet aldrig...en av anledningarna till att göra ultraljudet i v.18.kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja tänk om det skulle vara så!! Vilken chock! Men jag vet inte ens vad jag ger mig in i med en så två skulle inte vara så mycket läskigare :P Vi har ultraljud om två veckor :) Kram

      Radera
  5. Kikade in här och vill lämna ett jätte grattis!!! :) :) Efter ultraljudet kommer du verkligen att förstå att det finns en liten i din kropp. :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma, jag brukar läsa din blogg också :) Åh underbart, bara två veckor kvar tills dess!! :D

      Radera