My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






tisdag 10 januari 2012

Vem är jag?

Kanske slinker det in en del nya läsare på min blogg nu när jag har en lite annan inriktning. För er vore det väl trevligt om jag presenterade mig.

Jag heter Charlotta. Jag är 26 år och bor i Kungsör i Västmanland. Dit flyttade jag tillsammans med min kärlek James år 2008, efter att ha bott i England i drygt tre år.

Vi tog ett beslut att lämna livet i England, James lämnade sitt hemland för ett nytt liv i Sverige. Vi köpte hus och skaffade katt. Fick jobb i Eskilstuna båda två. Efter en tuff tid så kan man säga att vi lyckades precis med det vi ville göra, och vi fick det livet vi drömde om när vi satt och trängdes i vår lilla men skitdyra lägenhet i Ascot.

James med sin pappa och farmor i Ascot
Förra året gifte vi oss, ett underbart bröllop där vi blandade svenska och engelska traditioner. Efter det åkte vi på en tre veckors bröllopsresa till Sydafrika.


James, jag och hans systerdöttrar
 Allting var på plats, och i planerna kändes det naturligt att börja tänka på barn! Skrämmande tanke, jag ska skriva mer om mitt förhållande till barn i ett annat inlägg. Vi blev dock överlyckliga när vi fick veta att i sommar kommer vi att bli föräldrar! En liten svensk/engelsk bebis. Det ska bli så otrooooligt spännande att ge sig in i det här nya kapitlet i livet. Ett nytt litet liv.

Det här är en magisk tid, och därför kände jag att jag ville starta upp den här bloggen. Så ni får följa med, och så att jag sen kan blicka tillbaka och minnas.

Hej hej!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar