My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 29 februari 2012

Äntligen!

Två saker som jag alltid har velat tycka om men aldrig lyckats är oliver och avocado.

Jätte nyttigt, bra för huden, folk säger att de äter det som godis. Jag har alltid gillat idén av att sitta och äta oliver eller avocado, men mina smaklökar har inte samarbetat med mig där.

Nu har det äntligen hänt! Jag har börjat gilla avocado! Fanfar!



Vi fick det i salladen hemma hos mamma och pappa för ett par veckor sen, och då tyckte jag plötsligt att det var jätte gott. Sen dess har jag ätit det flera gånger, och igår kväll satt och jag snaskade på skivor av avocado medan James åt choklad.


Jag gillar verkligen mina cravings, än så länge har det i stort sett bara varit nyttiga grejer. Just nu är det broccoli och alltså avocado (oliver är fortfarande blä).

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jätte gott med avocado! När jag var yngre hade jag svårt för konsistensen men nu är det inga problem. Extra gott är det med lite lite salt på! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog konsistensen som jag har haft svårt för också, jag måste fortfarande tänka bort den för att tycka att det är gott :P Har inte testat med salt men det ska jag göra!! :))

      Radera