My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 1 mars 2012

Underbara massage

I'm a lucky girl kan man säga. Nästan varje kväll får jag massage i soffan av James - bästa stunden på dagen! Jag skulle kunna ligga hur länge som helst med huvudet i hans knä, omringad av kurrande katter och bli masserad på axlarna och nacken. Heaven!

I tisdags på jobbet hade vi en massör där igen. Gud vad bra hon är den tjejen, hon drar och bänder och mjukar upp en så man känner sig som en ny människa efteråt. Självklart anpassar hon massagen efter att jag är gravid. Jag fick ligga på sidan och hon tog mest uppe runt axlarna. Hon masserade också där jag har ont från ishiasnerven (typ sidan på rumpan haha), och förklarade att anledningen till att jag har ont där är att när bäckenet töjs ut så går jag mer utåt med fötterna och belastningen blir annorlunda. Hon visade också hur jag ska stretcha för att göra det bättre själv.

Min stackars lilla rumpa, aj vad ont det gör när man trycker där! Men jag såg det som träning inför förlossningen och försökte vara helt avslappnad och andas. Stolt blev jag över mig själv att jag kunde ta det, och tänkte en sekund att "jag kommer nog klara förlossningen rätt bra ändå" innan jag insåg att jag jämförde förlossningen med en massage. Hahahaha det kommer jag nog att få äta upp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar