My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 2 mars 2012

Klädproblem

Först och främst, tack till min kompis Madde som har försett mig med en massa fina mammakläder! Hon har varit gravid två gånger, så hon skickade med mig flera kassar med både gravid- och bebiskläder för ett par månader sen. Jag har i stort sett bott i de kläderna sen dess, plus ett par svarta mammabyxor som jag fick i julklapp av mamma.

Till och med större tröjor hasar upp över magen
Häromdagen låg dock de flesta gravidtoppar i tvätten. Inga problem tänkte jag, jag kan ju fortfarande ha samma tröjor som innan. Men nej. Det går verkligen inte längre, de sitter halvägs upp på magen och det ser helt enkelt inte riktigt klokt ut!! Jag provade plagg efter plagg på morgonen och blev mer och mer frustrerad. Till slut fick James rycka in och hittade en mammablus som jag fått av en jobbarkompis. Jag tyckte den såg så stor ut så jag hade inte ens provat den utan tänkt spara den till lite längre fram i graviditeten, men nu är jag alltså där. Tack Ulrika och tack James.

Snygg vinkel. Vet inte varför det ser ut som att jag har permantat mig, my hair has gone crazy!

I helgen blir det utrensning i garderoberna, det finns ingen mening i att låta allt sånt som jag inte kan ha eller komma kunna ha på bra länge ligga där och ta plats. Jag ska lägga ner allt sånt i källaren och bara ha kvar sånt som jag kan ha.

Åh jag längtar till sommaren, då ska jag ha klänning hela tiden!

I somras hade jag inte de problemen. Långt hår hade jag också. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar