My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






måndag 27 februari 2012

Svenssonlivet

Svenssonlivet. Volvo villa vovve. 2,3 barn. Det var något jag ville komma bort ifrån när jag var yngre, såg ner lite på nästan. Gud vad tråkigt, vara som alla andra. "Ett riktigt Svenssonliv."

Nu sitter jag ändå här - gift med barn på väg. Villa, katter och Saab kombi.

Jag i vecka 7
Vad jag inte insåg när jag hade mina fördomar var hur spännande och magiskt "Svenssonlivet" är. Varför skulle så många annars välja det? Det är inte tryggt och tråkigt som jag trodde utan det är läskigt, spännande, roligt och fantastiskt.

Hitta någon som man älskar så mycket att man vill spendera resten av sitt liv tillsammans. Gifta sig. Hitta sitt drömhus och ta det stora steget att slå till och köpa det. Bygga sig ett eget liv precis som man vill ha det. Få barn! Vi har inte kommit dit än men vi har redan börjat få smaka på det mirakel det är, vår dotter. Man utökar sin egen familj, man har sina älskade vänner och sina intressen och man unnar sig saker när man kan. Det är allt annat än tråkigt, det är magiskt!

Puss på dig min älskade James, mina älskade katter, vår lilla dotter som ligger och sparkar runt, alla i min familj och mina underbara vänner! Ni gör mitt liv!

4 kommentarer:

  1. En underbar inställning till livet! För livet blir aldrig tråkigt om man inser att det är spännande, föränderligt och bjuder på massor av nya erfarenheter. Man får glädjas åt det man har och ta vara på det. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det!! Och det slutar aldrig att hända saker även efter man har skaffat sitt Svensson-liv :)

      Radera
  2. Vilket fint inlägg! Och jag var också jätterädd förut. Nu sitter jag här och nästan längtar till det livet. Knasigt va? Kram på dig fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det häftigt hur det förändras? Det betyder väl att man gjort det mesta man vill göra innan man är redo att "settle down" :)

      Radera