My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 29 februari 2012

Att låna en kropp

Jag har slutat rida nu när jag är gravid, eftersom jag inte ville riskera att ramla av och skada bebisen. James som började rida med mig har fortsatt att rida en gång i veckan, och jag har istället följt med honom ut och instruerat honom från marken.

Jag och Corvette i somras
De senaste två gångerna jag har varit med James ut så har jag ändå inte kunnat låta bli att hoppa upp och känna lite på Miramis som han rider. Miramis är väldigt lugn och stabil, och jag känner mig helt säker när jag rider på honom. Det var skillnad på mina förra medryttarhästar Corvette och Ottino som det brukade spritta i kroppen på lite då och då. Haha!

Jag med fina Ottino i somras
Corvette
 I söndags efter att ha försökt förklara för James hur han ska ställa Miramis på volten så hoppade jag upp för att prova lite själv. Det är svårt att säga hur någon annan ska göra när man inte riktigt kan hästen. Det är faktiskt underbart att rida när man är gravid. Helt plötsligt är man inte klumpig och långsam längre, man lånar hästens kropp och kan ta sig fram lika fort och lätt som den. 

Jag och Miramis

James fick snart tillbaka honom, och fick honom att jobba jätte fint på volten både i skritt och i trav. Vi avslutade med att rida en bit på grusvägen som hade mjukats upp i solen, och där kunde han ta en pigg galopp. Åh vad underbart det såg ut att galoppera fram där i solen!

Jag joggade lite efter dem, sen blev det en rask promenad eftersom det kändes som att jag hade ätit 10 mackor som låg som en deg i magen när jag försökte springa. Haha!

En underbar dag i stallet hade vi i alla fall, jag längtar till fler soliga dagar där ute.

4 kommentarer:

  1. Åååååh hästar, jag ser dagligen hästar men ridit har jag inte gjort på ngt år nu, saknar...

    Men sen när våran dotter kommer till världen blir hon säkert hästokig som morsan och då skall det börjas ridas. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst saknar man det när man inte håller på, men när man väl hoppar upp igen känns det som man aldrig har hållit upp (förutom i musklerna då!). :)

      Haha ja jag har också tänkt så, kanske blir det en liten ponny i framtiden :)

      Radera
  2. Va kul att ni rider fina Miramiss! Hoppas allt är bra med dig, har fortsatt läsa din blogg lite då och då. Kul att du är gravid :) Önskar dig all lycka framöver. Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin!! Vad kul att du tittar in ibland!! :D Ja Mirr känns ganska "lagom" för tillfället. Inte för att man ramlar av så ofta, men jag känner mig lite klumpig och det är dumt att riskera nåt på en tittig häst. Jag har varit och hälsat på Linda och Corvette i nya stallet iaf och de har det jätte bra :) Hoppas allt är bra med dig och din stora häst! :)) kram

      Radera