My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






tisdag 28 februari 2012

Gravidfrågor

Lånade en gravidlista från Little Miss Witty.

Hur gamla är ni, du och din partner? Jag är 26 och James är 32

Hur fick du beskedet att du var gravid? Gjorde ett test då jag hade en liten misstanke, men gjorde det mest för att utesluta att det var så.

Vilken vecka var du i då? Typ vecka 6 tror jag.

Hur reagerade du när gravtestet var positivt? Jag blev så chockad! Var helt säker på att det skulle vara negativt så jag tittade knappt på det men när jag fattade vad det stod blev jag helt skakis och glad.

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid? Han kom hem några minuter efter att jag hade testat, och jag höll för hans ögon och visade sen stickan.

Var det planerat? Ja.

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? Ca 6 månader

Var du orolig för missfall? Ja det är man väl lite hela tiden, men det var väldigt skönt att komma förbi vecka 12.

Vem i er närhet fick veta nyheten först? Vi berättade för mina föräldrar efter några veckor. Pappa fick ett farsdagskort där det stod "till blivande morfar".

Hur gick ni ut med det officiellt? Det var väl när jag startade den här bloggen egentligen.

Känner du dig redo att bli mamma? Ready as I'll ever be!

Hur känns det att ha en bebis i magen? Det är som att ha en underbar hemlighet, som att ha någon med sig hela tiden. Varje gång hon sparkar är det som att få en present, eller ett gulligt sms. Man är aldrig ensam.

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? Drygt 4 kg än så länge. Det slår väl till snart, mamma gick upp 26 kg med mig.

Cravings? Salt och beskt, ost och mjölk. Nu tycker jag inte att jag är så speciellt sugen på någonting, men jag har börjat uppskatta god mat ännu mer än förut och även börjat tycka att det är roligare att laga mat själv.

Gravidkrämpor? Ischias nerven spökar lite grann, jag är trött och har huvudvärk till och från. Förutom det har jag klarat mig otroligt bra från illamående och sånt.

Har ni planerat några namn? Vi har en del förslag men inget än som känns helt rätt. Andranamnet är nog bestämt.

Hade ni lätt för att komma överens om namnen? Vi tycker lite olika, men det sållar ju rätt bra också. Om inte den andra gillar något förslag så släpper vi det.

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke? Vi valde att ta reda på könet och hon kunde tydligt se att det är en liten tjej. Innan dess var jag nästan helt övertygad om att det var en pojke.

När är bebisen beräknad att komma? 1/7 -12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar