My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






tisdag 28 februari 2012

IKEA eller inte IKEA?

Varför ska det vara så svårt att hitta bra möbler till rätt pris (billigt)?

Vi vill ha ett skötbord som även är en byrå, så man bara kan ta bort överdelen och ha den till byrå när hon blir lite större.

Här är några skötbord som jag gillar:


Skötbord - Byrå, Clara
6750.-

En favorit, Troll Royal. 3395.-


Babymöbler - Skötbord - Skötbyrå Kristian
farmhouseshop.se, 4585.-
  
6249:-
Varför sånna priser? Jag tycker det är jätte dyrt för en ynka liten möbel. Ska vi behöva gå tillbaka till IKEA ändå?

HEMNES Byrå IKEA Låda med utdragsstopp;lådan kan inte dras ut och falla ner på fötterna.
Budgetvarianten, IKEA Hemnes 1295.- med skötbordsöverdel som man får köpa till för 200.-
Jag har absolut ingenting emot IKEA, det mesta i vårt hus är därifrån. Men det känns lite tråkigt när man gör ett helt nytt rum, och så ser det ut som taget ur en IKEA katalog. Jag ville verkligen hitta vår egen stil lite i det här rummet, något som verkligen känns som vi.

Har ni några förslag på hur man kan göra det mer personligt på ett billigt sätt?

(Alla bilderna lånade från google.se)

4 kommentarer:

  1. Shit vilka priser! Hjälp! Kanske att ni tjänar på att köpa ett vanligt skötbord ändå o så får ni köpa en byrå senare? Känns som att det ändock blir billigare?

    Idag ahr vi köpt säng o skötbord i märket Anndrea på Babyproffsen Här är länkar till de båda som du ville se :)

    http://babyproffsengbg.jetshop.se/skotbord-andrea-p-714-c-128.aspx

    http://www.kollacity.se/babyproffsen/babysleep---spjalsang-andrea-madrass-pa-kopet Sängen kostade 799 kr plus madrass 299, hade tidigare kostat 499 kr.

    Va du inne o tittade nått på rean?

    Här är ett tips på skötbord till dig, lite billigare men fortfarande väldigt dyrt.

    http://www.farmhouseshop.se/baby/skotbord/skotbyra-kristian?ref_lp=prisvis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeet, sjukr dyra! Men de har jag lagt upp mest för att visa vad det är vi vill ha, sen hoppas jag på att kunna hitta en billigare variant! ;) vi har faktiskt pratat om det, att man kanske får tänka om lite när det gäller vad som ska köpas. Det är jätte svårt när man har en sån bestämd bild i huvudet hur det ska se ut, man kanske får släppa lite på den :/
      Jag var in på Babyproffsen en sväng men då såg jag ingen rea.. Men vi ska nog vänta lite med att köpa ändå, måste verkligen fundera hur vi vill ha det och hur mycket vi har råd att lägga ut. Jätte fina grejer hittade ni! Vi vill också ha vitt, det känns fräscht och enkelt att matcha med andra färger :)

      ÅÅååhh vad fint, precis sånt som jag vill ha! Haha varför gillar jag allt som är dyrt!?

      Radera
  2. Vi skall inte ha ngt skötbord mer än ett i grovköket på bänken just för att vasken är där nära till hands... Visst är Ikea bra men inga snygga skötbord har de tyvär...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle ha varit smidigt om vi hade kunnat ha ett i badrummet, men vi har tyvärr ett väldigt litet badrum så det finns inte plats :/ Därför vill vi ha ett med bra förvaring också innne i hennes rum.
      Ja de är bra, men att köpa ALLT från IKEA känns ju lite tråkigt. Man kanske får blanda lite olika märken.

      Radera