My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 2 mars 2012

Konstiga drömmar

Jag har inte drömt så mycket om bebisen som jag trodde att jag skulle göra, antaligen för att jag får ur mig alla tankar på den här bloggen!

En natt drömde jag i alla fall om henne igen. Det var en väldigt rörig dröm.

Vi åkte till ett stort spa där jag skulle föda på en avdelning som låg lite avsides men fortfarande helt öppet brevid simbassängen med en massa palmer runt. Det var inomhus som i ett stort badhus.
Jag och James checkade in, för det var även hotell, sen gick vi till förlossningen. Där var det en gravid tjej som gick runt helt naken med en såndär gåstol och höll på att jobba sig igenom värkarna. Hon skämtade och sa till en annan tjej där att hon kände sig som en svettig ko.
Jag satte mig på en stol och väntade, och James sa att han skulle gå och ta en öl i baren! Då blev jag skitsur, skulle han dricka medan jag var inne på förlossningen!?
Så kom en sköterska fram till mig och frågade när jag hade tänkt föda, och jag skrattade lite besvärat och sa att jag bara var i v 22 så det kanske var lite tidigt att komma in. "Jag har inte ens värkar än", sa jag.

Sen hade jag plötsligt fött vår dotter ändå, det gick så fort och lätt att jag inte ens fattade vad som hände. Plötsligt låg hon bara där i en säng och var så liten så liten. Vi fick ta med henne till vårt hotellrum. När vi kom upp dit la vi henne på sängen och skulle klä på henne, och hon var så liten att de enda kläderna som passade henne var mina gamla barbie-kläder.
Sen vet jag att jag tänkte "men vänta nu... om jag redan har fött henne, vad är det då som sparkar runt i min mage??". Så kom vi fram till att det här var en bebis, men att vi fortfarande skulle ha vår lilla dotter i juli. Två bebisar! Vi blev lite överväldigade men var ändå glada, "det är bara att köra!" sa vi och skrattade mot varandra.
Sen började jag tänka efter lite till, jag tyckte det var konstigt att hon var så liten. Så förstod jag - det var ju inte vår dotter, det var en kattunge! Vi hade misstagit oss totalt, och satt på den lilla stackaren kläder!

Sen tror jag faktiskt att jag vaknade. Hahahaha alltså vilka sjuka saker man kan drömma!

Nyfödd Jackie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar