My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 28 mars 2012

Att föda utan rädsla

Jag delar vidare av ett tips som sladdisa hade skrivit på sin blogg, boken Föda utan rädsla (hahaha först råkade jag skriva "Döda utan rädsla"!)



Jag har funderat på att köpa en bok om förlossning, och det lät precis som nåt jag skulle vilja läsa så jag gick in och beställde den på en gång!

Det ska bli spännande, hoppas jag också kommer gilla den!

Såhär står det på cdons sida:

Allt fler kvinnor upplever en stark rädsla inför sin förlossning. Samtidigt är den svenska förlossningsvården säkrare än någonsin för både mor och barn.
Susanna Heli har arbetat med att ge födande kvinnor kraft och stöd under hundratals förlossningar. Här har hon valt ut sina fyra mest effektiva verktyg som hjälper dig att undvika stress och rädsla. Med andning, avspänning, rösten och tankens kraft leds du bort från rädsla och mot trygghet och kraft. Verktygen är enkla och kan användas under födandets alla skeden. De gör förlossningen till en stärkande och positiv upplevelse både för den födande kvinnan och för hennes partner.
Föda utan rädsla passar dig oavsett om du är förstföderska eller omföderska, om du väljer att ha bedövning eller föda helt utan smärtlindring, om du är mycket rädd eller bara vill vara förberedd.

När jag ändå är inne på boktips så kan jag tipsa om boken "Handbok för gravida" som jag fick låna av en kompis. Den är skriven som från en tjejkompis till en annan, och tar på ett roligt och lättsamt sätt upp alla de här "pinsamma" grejerna med en graviditet.

Sen märks det att det inte är en svensk bok, då vissa saker inte är likadana här, men jag lärde mig faktiskt ett och annat med att läsa den.Framförallt att allt är normalt, och man är inte ensam om någonting!

4 kommentarer:

  1. Handbok för gravida har jag med läst. Rätt skoj. Har du läst Ann Söderlunds " På smällen från A till ö"? otroligt rolig bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den rätt kul! :) Nej den har jag inte läst, men jag har hört att det ska vara bra. Kanske skulle investera i den också! :)

      Radera
  2. Intressanta boktips....skulle vilja läsa båda två, men undrar när jag ska ha tid :/ Var de dyra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att föda utan rädsla kostade 179.- på cd:on. Jag tror att Handbok för gravida fanns för runt 40.- bara, sen är det väl 29.- i frakt.

      Så fort jag får hem den så kommer jag att sluka den, och läser jag några bra tips så lovar jag att dela med mig av dem här :)

      Radera