My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 29 mars 2012

Gravidövning

En av övningarna jag fick av sjukgymnasten är en som tränar både armar, bål och rygg. 

Man har hantlar, står rakt med lätt böjda ben och svingar armarna framför sig som att man springer, men med ganska raka armar.

 Fattar ni? Svårt att förklara hehe.

Haha jag blir lika förvånad varje gång jag ser mig själv i helfigur, jag ser verkligen gravid ut!

Så håller man kroppen helt stilla så man inte roterar den. För att göra det måste man spänna bålen och ryggen, och det är där man får sin träning.

Jag hoppas jag gör rätt i alla fall, jag får väl testa några gånger och se om jag tycker att det ger något resultat. Jag har varit lite feg med vikterna nu första gångerna så det känns inte så mycket någonstans. Jag ska öka på dem lite efterhand, jag vet inte varför jag i mitt huvud tror att jag plötsligt blivit jätte svag.

So confusing this being pregnant business!

2 kommentarer:

  1. Visst hajar man till när man går förbi en spegel numera? Kanon att träna rygg och sånt under hela graviditeten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, det ser liksom inte ut som jag när jag tittar i spegeln på gymmet. Super konstigt!
      Ja det känns SÅ bra att röra på sig, även om jag tar det rätt lugnt! :)

      Radera