My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 28 mars 2012

Nu är jag gymmare igen

Nu har jag köpt gymkort, bara det gör att jag känner mig mer vältränad!!

Jag träffade sjukgymnasten i måndags och vi gick igenom lite övningar som jag kan göra nu för att stärka kroppen. Mest är jag ute efter att stärka ryggen så jag inte får ont, och även träna lite kondition på crosstrainern.

Det som förvånade mig var att han gav mig ganska mycket övningar där man ändå jobbar med magen.
Det är svårt att hitta övningar som bara tar rygg eller armar etc utan att magen blir involverad, och det var därför jag inte riktigt visste hur jag skulle träna när jag var där och provtränade själv.
Jag trodde inte att man fick ta i med magen, men det är alltså ingen fara att jobba den litegrann i alla fall.



Imorgon lägger jag upp en av övningarna som jag fick.

2 kommentarer:

  1. På vattengympa. Tränar vi magmusklerna men då magmusklerna flyttar sig från mitten av magen till sidorna så gör man övningar i sidled liksom. Det e jättebra då man använder sig av magmusklerna vid krystarbetet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha! Jag visste verkligen inte att man fick träna magen under graviditeten, det var nån som sa att det kan skada magmusklerna. Tur att jag har några månader att träna upp dem igen då ;)

      Radera