My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 29 mars 2012

Drömmer du om ditt barn?

"De flesta föräldrar drömmer om sitt barn. Ibland är barnet helt perfekt, och ser dig i ögonen, ler och gurglar. Men ibland kan man drömma att barnet har en skada. Att visualisera båda dessa barn kan göra er redo att ta hand om barnet oavsett hur hon eller han ser ut."

Så stod det på en av de sidor där man kan läsa om graviditetssymptom, och läser man runt på lite gravidbloggar så märker man att det stämmer. De flesta verkar ha drömt om sin bebis, och det är inte normala drömmar direkt, haha!

Sladdisa drömde att hon ammade katten.
Cecilia drömde att hon fick en bebis som var en korsning mellan en åsna och en hund, som rymde och satt i baren på en Finlandsfärja.
Elina drömde att bebisen kom ut utan näsa och med en betalningsanmärkning!
Jag själv drömde att vår bebis var en liten nakenkatt.

Hahaha jag skrattar ihjäl mig åt era drömmar, fortsätt dela med er!!

Inatt drömde jag att vi hade en riktig liten bebis, men jag själv var typ 12 år och gick i skolan. Jag hade med henne på lektionen, så började hon spy råa ägg och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Usch!

Min jobbarkompis hade till och med drömt om min förlossning. Jag skulle föda på jobbet och hon fick i uppgift att ta hand om mig. Hon var irriterad för hon hade så mycket annat att göra, och hon tyckte att jag var så mesig. "Det gör ooooont" gnällde jag. "Ja men va fan trodde du då?" snäste hon.
Haaahahaha alltså hahahahaha!

4 kommentarer:

  1. Hahahaha! Det är inte bara om bäbisen man drömmer.
    Häromnatten så var Jon en bankrånare på en fyrhjuling, som han sedan hoppade av och släpade iväg två stora säckar med sedlar flygandes omkring, samt att han var handklovad(?) fast till en högblankt svart lackad transportrullstol??
    Och jag stod högt upp i ett fönster och såg på hur alla stod och tittade mot banken och hur Jon sprang åt andra hållet. och min tanke var att: fan va dum du är, fattar du inte att folk fattar att det är du som är rånaren om du springer åt andra hållet?!?
    haha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha gud vad sjukt man kan drömma alltså! Och det är så roligt hur man resonerar i drömmen. Inge konstigt att han rånade en bank liksom xD

      Radera
  2. Va kul att läsa om de konstiga drömmarna. Jag drömde häromdagen att man såg en fot på magen, men sen trycktes den ut mer och mer och sen kom en arm, de var alldeles röda (som de kan vara hos pre-födda). De var som dragspel haha, men det var helt normalt att detta hände i drömmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att det är väldigt vanligt att man drömmer att magen spricker (!). Usch haha det lät ju otäckt men som sagt i drömmer tycker man inte sånna saker är konstiga! Jag drömde inatt att vi har fått en liten mörk pojke som inte alls gillade mig :(

      Radera