My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






tisdag 27 mars 2012

Att shoppa

Jag är så dålig på att shoppa. Det har jag nog alltid varit mer eller mindre, det intresserar mig inte så jätte mycket.

Nu borde jag ju tycka att det är superkul att köpa en massa söta bebisgrejer, men nej. Jag tittar gärna, kan tycka saker är söta osv men jag köper ingenting.

Jag får nästan dåligt samvete när jag tittar på alla andra gravidbloggar och alla verkar köpa en massa söta kläder till sina små.
(Nu pratar jag alltså kläder - möbler, renoveringsgrejer, barnvagn, bilstol osv har vi ju skaffat.)


Vår barnvagn
 Än så länge har vi inte köpt ett enda klädesplagg till lillan. Det kanske ändras när det börjar närma sig, och när vi har någonstans att lägga grejerna. Innan barnrummet är klart trängs allting i datarummet i påsar och kartonger.

Hur som helst är jag bara så oändligt tacksam för alla fina kläder vi har fått, det är så skönt att slippa välja själv! Igen - tack!!! Både från vår baby shower, presenter utöver det och en kasse av mina egna bebiskläder som vi fick av mamma. Det gör att vi ändå har en hel del kläder den första tiden. Det uppskattas ska ni veta!

2 kommentarer:

  1. Har du haft en babyshower? Berätta, har du nå tips?

    SvaraRadera
  2. Ja, James mamma och syster fixade en till mig när vi var och hälsade på i England. Det var verkligen uppskattat!
    De bjöd in alla tjejer i släkten plus lite kompisar, så hade vi snacks och lite lekar. Det finns en massa bra tips på lekar om man googlar :)
    Så fick jag en massa fina presenter såklart och det blev en hel del bebisprat. Jätte mysigt!!

    Lite mer om det på länkarna nedan.

    http://bagarebebis.blogspot.se/2012/02/bilder-fran-baby-shower.html
    http://bagarebebis.blogspot.se/2012/02/baby-shower.html

    SvaraRadera