My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 14 mars 2012

4 månader

Hörde någon prata om något de ska göra om 5 månader, och tänkte då i mitt huvud "undra om vi har fått vår bebis då." Sen räknade jag efter. April, maj, juni, juli, augusti! Det är ju för sjutton augusti om 5 månader, och vår lilla är beräknad till 1a juli! Så ja vi kommer att ha henne här om fem månader, även om vi går långt över tiden.

Plötsligt fick jag nästan hjärtklappning och blev stressad över allt som måste fixas. Hon kommer ju om mindre än 4 månader!!! Är vi redo? Har vi fixat allt som ska fixas? Nej det har vi ju inte, men planen är att bli klar med det mesta till slutet av mars eller i alla fall i april. Vi vill kunna ta det lugnt och bara njuta de sista månaderna. Herre gud vad tiden går fort, jag hänger inte med!


Jag i Stadsparken i Västerås på min möhippa


2 kommentarer:

  1. Min granne som fick barn forra veckan gjorde sin sista dag pa jobbet pa tisdagen, och pa onsdagen gick vattnet. Typ en vecka for tidigt, och hon hade verkligen sett fram mot att sluta jobba och bara ta det lugnt, fixa det sista hemma etc. Men det var bara att aka in till sjukhuset pa an gang, och sen fick hennes sambo fixa det sista nar de kom hem, som skotmatta etc....sa kan det ga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj haha ja de kan ju faktiskt komma tidigt också, jag har liksom tagit för givet att hon kommer vara sen. Jag ska också jobba till en vecka innan beräknat datum, så det kanske inte blir något gå hemma alls för mig innan hon kommer!! :O

      Radera