My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 15 mars 2012

Vårjacka

Men aaahhh jag har ingen vårjacka! Vad trött jag blir!

Eller grejen är ju den att jag har massor med fina vårjackor som jag älskar att ta fram, men det finns liksom inte ens chans att jag kommer i någon dem! Än så länge går jag med min tjocka vinterjacka som precis går igen men ser ut som att det ska sprängas.

Den börjar bli för varm också, i alla fall om man vill ta en promenad på lunchen och solen skiner.

V 24+4
Det känns så himla onödigt att köpa en ny stor jacka som jag inte kommer vilja ha sen bara för några veckor nu på våren. Nej jag får nog rota igenom James garderob och se om han har något jag kan låna.

12 kommentarer:

  1. Jag använde ju en herrjacka hela vintern, kände mig verkligen som en stor säck, haha jackan var såå stor, men mina gick inte igen o aldrig att ja skulle köpa en ny vinterjacka bara för nån månad. De e ju så dyrt me jackor. Just nu använder ja skinjacka som naturligtvis inte går att stänga, men med en jock tröja under o halsduk så funkar de fint. tror de räcker så nån månad framöver.

    Men du en annan fråga, vad bruuun du är?! Är det brun utan sol/solarium? Ja vill också va brun! haha

    Och ytterliggare en. Kan du inte lägga upp lite bilder på ert hus, e så nyfiken. E hus-tokig för tillfället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra idé, jag ska testa om jag kan ha någon jacka uppknäppt! Smart! :D Har en skinnjacka som jag älskar men den är från när jag var typ 18 så den är väldigt tight. Ska prova :)

      Hahaha brun! Det är jag verkligen inte, det är nog bara inställningen på kameran :P Har inte solat på en evighet och känner mig blek som ett spöke!

      Ja självklart kan jag göra det! Jag kommer ihåg hur det var när man tittade och drömde om att köpa ett hus. Det är verkligen härligt! :)

      Radera
  2. hahaha...Jag gick med din pappas byxor, med öppen dragkedja och gummiband som skärp :) Jag hade också hans stora jacka. (Det var ju vinter då). Jag kunde säkert ha haft något mer klädsamt, men jag tyckte min mage var fin och hela jag var rund så jag tyckte att huvudsaken var att komma i något överhuvudtaget. 26 kg är rätt mycket att gå upp, om man normalt väger 52 kg!Och du klär i graviditen, så det blir nog bra med James kläder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja synd bara att James är så himla smal. Hans kläder är ju inte mycket större än mina runt magen!!
      Kan du inte skicka någon bild på när du hade mig i magen som jag kan få lägga på bloggen? Kul att jämföra! :)

      Radera
    2. Jag skickar bilderna med posten så får du väl välja själv. Jag var STOR hela jag, vilket är svårt att tänka sig nu :)

      Radera
    3. Vi är i Västerås nu vi kommer och hämtar dem istället :)

      Radera
  3. Jag håller med! Får nog ha min vårjacka uppknäppt i San Sebastian...men vi har det ju lite varmare där så det skall nog gå bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så kort tid man behöver dem, snart räcker det med en tjock tröja. Åh längtar :)

      Radera
  4. Fina magen.. :) om du kan hitta en till bra pris, med dragsko i midjan. (inser nu, heter det dragsko..?) sån lite längre jacka som vi tittade på. En sån går ju även att ha efter.

    Ja Runa, du måste skicka så vi får se. Annars kommer jag hem till dig ;) vi jag ju känt varandra lääänge, men vi har inte tittat album så :)

    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo iof men vi hittade ju inga bra till rätt pris när vi letade.. Så HAR jag ju liksom jackor det är därför det känns så onödigt :P
      Vi ska in till Erikslund en sväng nu i kolla golv så vi kanske tar en liten titt efter en jacka också :)

      Radera
  5. Bäbismage! <3
    Har de börjat mäta magen hos barnmorskan än?
    Du kanske tycker du är större men mycket har med kroppsformen att göra. Jag är 176 cm så det ser kanske litet ut på mig? :)

    Tipsar om de nya tunna vårjackorna på Monki. Det ska va sådär stora i luftiga. Skitsnygga tycker jag. :) 400:- om jag inte minns fel. Har något liknande från Carlings som jag ryms mycket bra i. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon mätte oss senast vi var där och vi låg precis över kurvan :) oj ja det kan säkert vara därför magen ser mindre ut. Har hört det också att är man längre så har bebisen mer plats att sträcka ut uppåt. Jag är bara 163 så då blir det kanske att det putar ut mer istället :)
      Åh tack för tipset, jag älskar Monki! Ska definitivt kolla in det!!

      Radera