My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






onsdag 14 mars 2012

Hilma hjälmbäraren

Vi har fortfarande inte kommit fram till något namn. Vi har lite förslag som ni ser på listan i spalten till höger, och vi väntar nog tills hon kommer innan vi tar ett slutgiltigt beslut. Fortfarande uppskattas förslag från er!!

Här kan man mata in sina namn och så slumpas ett namn fram till ens bebis. Jag tycker det är så kul att se vad man får. Om den skulle få bestämma skulle hon få heta Hilma som betyder hjälmbärare. Hahaha!

Alltså visst är det bra att använda hjälm, men jag vet inte om jag skulle döpa vår dotter efter det!

4 kommentarer:

  1. Nä, hjälmbärare vet i tusan. Men Hilma är rätt sött tycker jag. Alma är ju så himla populärt så varför skulle inte Himla funka liksom? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett gulligt namn när man suger lite på det. :) Men jag tror inte att vi kommer låta hennes namn slumpas fram på en internetsida ;)

      Radera
  2. Fler namnförslag: Hilda, Elvira, Lisa, Elisabeth, Svea (som i Svea rike), Albertina (skulle nog bli kallad Tina så ett förslag blir Tina)...Kommer inte på fler just nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag skriver upp dem på listan :)

      Radera