My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






torsdag 15 mars 2012

Att vara hemma

Jag har bestämt att jag ska jobba så länge jag kan i stort sett. Jag jobbar på kontor och har inte något fysiskt ansträngande jobb, så det är bara att köra på. Hellre sparar jag mina dagar så jag kan vara hemma lite längre när hon väl har kommit (om jag fortsätter att må bra vill säga). 

Jag har så svårt att tänka mig hur det kommer bli att vara mammaledig. Först och främst har ju hela livet förändrats för att man är mamma, och sen ska man helt plötsligt vara hemma hela dagarna varje dag. Vilken omställning!

Det bästa är ändå att James och jag kommer vara hemma tillsammans de första två månaderna. Han tar sina pappadagar och sin semester i följd. Underbart!! Gud vilken härlig sommar vi kommer ha!

När han börjar jobba igen så har man förhoppningsvis kommit in i rutinerna lite och kanske börjat träffa lite andra mammor som är lediga så man har någon att umgås med. De flesta av mina kompisar bor i Västerås eller Eskilstuna så jag ser fram emot att få lite mer bekanta i Kungsör. Även om det bara är att ta bilen och åka dit så skulle det ändå vara skönt att ha någon man bara kan ta en snabbfika med, eller en promenad med barnvagnarna.

Ja som sagt, det känns konstigt att om bara ett halvår så är jag mammaledig! Vilken grej! Det ska bli väldigt intressant att se vad jag tycker om det.

När jag börjar jobba igen ska James vara ledig.
Har kommer bli världens bästa pappa!
(Här med sin systerdotter Lily)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar