My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 16 mars 2012

Elefanter och hästar

Vi har köpt golv! Det blev ett billigare golv men det ser ut som det vi har i köket. De hade en bra deal på Bauhaus så vi slog till! Härligt att det går framåt.

Vi var också och tittade på tapeter igen och jag tror att vi har fastnat för en. Vi har definitivt varit inne på safari tema redan från början, och nu har vi hittat en med små elefanter som vi gillar färgtonerna på.

Fondvägg, den här har en beigeaktig bakgrund som inte syns så bra på kortet

Matchande vit tapet på de andra väggarna, med bården som ni ser på bilden. Sen kan man köpa tyget längst upp till vänster och sy gardiner och kuddöverdrag (eller mamma kan haha).

Vad tycker ni? Jag tycker de är jätte söta, men är det en för "tråkig" fondtapet? Den är ju ganska enkel.

I så fall kan man framkalla och rama in någon av bilderna från vår bröllopsresa med elefanter så får hon en egengjord tavla också.


James och jag rider på Janet
 
Vi har även en massa fina bilder från vår safari, jag kan lägga upp några sen så får ni se.
Då blir det elefanter och hästar i hennes rum, eftersom det är hästmotiv på möblerna. Egentligen hade jag älskat att ha katt-tapeter av något slag, men vi har inte hittat några.

4 kommentarer:

  1. Åh! Safari så jumlans grymt! Mannen min är helt kär i elefanter, men har aldrig ridit på någon. Så det blir definitivt en sådan utflykt på vår smekmånad. När allt det där nu ska hända? =)

    Jo men måttet. SF-mått kallas det. Fråga mig inte vad det står för. Men du får ligga ner, sen så mäter dem från blygdbenet till toppen av livmodern.
    Sen läggs måttet in i nån kurva, så har de koll på om bäbisen växen som den ska. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen en upplevelse som jag kommer minnas! Bäst var nästan när vi fick "umgås" lite med elefanterna och mata dem efteråt! :D

      Ja alltså hon mätta mig ju men jag har ingen aning om vad mitt mått var haha :P vi låg iaf lite över kurvan det vet jag :) Måste fråga nästa gång!

      Radera
  2. Superfint!! Kör på det! Älska safaritemat. Lite giraffer på det så är det perfa, hihi!

    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men vi har ju bilder på giraffer också, den som jag hälsade från dig till ;)
      Ska lägga upp lite av de bilderna på bloggen :D

      Radera