My Blog in English


*** Below is a link to an English translation of my blog, as I've had some requests from those who don't speak Swedish.

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fbagarebebis.blogspot.com%2F

The translation won't be perfect as it is done automatically, but it should give you a gist of what I am on about! ***






fredag 16 mars 2012

Min mamma

När man är gravid så sägs det att man ska titta på sin egen mamma för att få en bild av hur ens egen graviditet och förlossning kommer bli.

Det är lite svårt att jämföra mig med mamma eftersom jag för det första var hennes tredje barn, och för det andra var hon 16 år äldre än jag är nu när hon fick mig. Jag har i alla fall förundrats över hur min lilla mamma kunde gå upp 28 kg! Ska jag också göra det? Hjälp!

När jag tittade på lite kort på mamma från när hon var gravid ser jag dock stora skillnader.


Här var hon ungefär lika långt gången som jag är nu, och hennes mage syns knappt. Min syns!


Här inne låg jag!!
Det här var strax innan jag föddes. Det verkar som att mamma växte mest i slutet, men hon ser inte så stor ut som jag hade trott.

Nej jag tror inte att man kan jämföra oss, vi är så olika och varje graviditet är olik den andra. Hon kanske gick upp 28 kg, men hon vägde 10 kg mindre än vad jag vanligtvis gör från början och är längre än mig.

Kul var det i alla fall att få se lite bilder på hur det såg ut när jag var lika liten som vår lilla tjej är nu!Livets gång etc, fascinerande.

4 kommentarer:

  1. Min kropp var väl normal"tjock" då. Jag tyckte i alla fall att den var det. Jag är ju annars rätt så mager och det var trevligt att inte vara det under graviditeten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du var inte alls så stor som jag hade föreställt mig, du såg frisk och nöjd ut :)
      Så kanske jag inte kommer behöva gå upp lika mycket som du gjorde eftersom jag hade normalvikt från början :)

      Radera
  2. Åh gud vad roligt att se :) hihi

    SvaraRadera